středa 27. února 2019

Bludné kruhy

Zbožňuju inline bruslení, konečně nastalo to typické letní období na konci února, venku je krásně, tak proč krotit vášně a naplno nevyužít počasí? Jen je škoda, že v okolí není nějaká pořádně dlouhá trať. Musím se holt uskromnit a nepohrdnout pár set metrů dlouhým oválem kolem stadionu. Tak už tu půl hodiny kroužím jak v bludném kruhu. Není tu moc lidí, takže si můžu dát sluchátka do uší a přemýšlet.

V životě máme taky takové bludné kruhy, pořád do kola, kamkoli se podíváme. Ať se nám to líbí nebo ne, tak či tak v nějakém kruhu jsme. Záleží však na nás, jestli takové kruhy nás budou dělat šťastnými nebo budeme v kruzích, které rozhodně nebudeme moci použít jako ty záchranářské, ale budou nás táhnout ke dnu.

Jelikož se zabývám hubnutím, tak vám představím, takový typický kruh, ve kterém jsem nějaký ten pátek v životě strávil a dokonce mi v něm často bylo "dobře". Když už ne rozum, tak naštěstí tělo mi  dalo jasně najevo, že se mu v tomhle kruhu nelíbí. Musel jsem se zastavit a jasně pouvažovat, co přesně je špatně. 


Když jsem si jasně definoval, kde je chyba, tak bylo třeba nápravu a změnu kruhu. Jak o tom zpětně přemýšlím, dalo by se to shrnout do následujících čtyř kroků, které mě navedly správným směrem a já se dostal do "bludného kruhu", který je však zcela prospěšný.

První krok: odpusťte si, co jste si sami udělali. Chyby člověk dělá. Právě díky tomu je člověkem, a celý život dělá chyby a celý život se z nich poučuje. Pokud jste nikdy v životě neudělali chybu, tak se nahlaste v oblasti 51 a nechte se prozkoumat - obávám se však, že už o vás neuslyšíme.

Druhý krok: začněte mít rádi sami sebe, přesně takové jací jste. Vždycky budete tím, kým jste. Můžete nebýt sami sebou, ale nikdy to nevydržíte dlouho a navíc z toho budete nešťastní. Jen pokud si budete vážit sami sebe, pak se sebou můžete začít něco dělat, pak se můžete začít měnit v lepšího člověka (než jste byli včera) a přitom nikdy nepřestanete být sami sebou.

Třetí krok: rozhlédněte se kolem sebe, avšak ne očima, ale srdcem. Všímejte si detailů. Uvidíte najednou tolik možností a způsobů, kde se dříve nacházely jenom výmluvy. Sami dobře víte, co umíte, co vám jde, není třeba udělat nic víc, než ihned začít.

Čtvrtý krok: vykročte vpřed. Cesta ke změně může být kratší, než se vám může zdát. Z jednotlivých kroků se stane běh, z běhu se stane návyk, z návyku koníček a najednou si uvědomíte, jakou jste zdolali vzdálenost, o které by se vám dříve ani nesnilo, a přitom jste se sotva zapotili.


Není třeba si nalhávat, že z takového kruhu občas člověk vypadne. Určitě mě brzo uvidíte baštit nějakou těžce kalorickou dobrotu, nebo mě naopak neuvidíte delší dobu ve fitku. To je zcela normální. Důležité je si to brzo uvědomit a zase se vrátit do kruhu, ve kterém chcete být. Já už z tohohle kruhu však vyjíždím pryč, pěkných pár kilometrů jsem ujel a těším se do sprchy. Zbožňuju inline bruslení.

Přeji pěkný den, Váš Špekoun.

Žádné komentáře:

Okomentovat