sobota 26. ledna 2019

První kvartál soutěže

Čtvrtina v doformě je tu, chce se to zvážit, změřit a... jít si zamakat. A co mi má vysokorychlostní váha a širokoúhlý metr ukázaly? Moc pěkná čísla! Po 25 dnech makání na sobě mám o 4 kg na váze a o 5 cm v páse méně... a ego velké jak planeta. A jelikož se dneska Petra Kvitová mydlí ve finále, holky i kluci poběží biatlon, bratranec bude 24 hodin běhat na Lysou horu, tak já rozhodně půjdu do fitka, neusnu přece na vavřínech ne?

A když jsem u toho bilancování, tak přemýšlím a porovnávám. Protože je to podruhé, co jsem se do soutěže Do formy s Muscle&Fitness zapojil, tak mám možnost srovnání. A na co jsem přišel?
  • jestli bych si měl nyní vybrat mezi posilováním a kardiem, zdá se, že jednoznačně vede posilování - váha sice nejde tak rychle dolů jako minule, ale centimetry v pase ano, postava vypadá lépe a cítím se také tak.
  • přepravovat se dá i pěšky, o ano, objevil jsem Ameriku - do práce jsem začal chodit pěšky a světe div se: za těch 25 dnů jsem nachodil 60 km a to jen do práce (v pracovní dny přesněji).
  • není dobré se vážit každý den: fakt to demotivuje a navíc váha fakt není to nejsměrodatnější - směrodatný je celkový výsledek a ten se projeví až po delším časovém období, třeba po 25 dnech.
  • neexistuje ta jediná správná cesta k úspěchu (ani ta moje, ani ta vaše, ani ta odborníků). Každý z nás je jedinečný a to, co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému.
A na konec, nejdůležitější je to nehrotit! Vždycky přijdou slabé chvilky, krizovky, jsme přece lidé! Důležité je si po každé chybě to pořádně rozebrat, zhodnotit, kde se stala chyba, odpustit si, zase se narovnat a pokračovat v cestě. Hodně zdaru přeji.

A k tomu si můžete udělat tyto mega hyper vegan superfůd placky, jsou fakt dobré ;-)


BATÁTOVÉ PLACKY

Co potřebuju:
1 batátu (500 g)
70 g quinoa
olivový olej
špaldová mouka

Jak na to?
Dneska to bude složitější, lépe řečeno časově náročnější... Batátu nakrájíme na menší kousky a necháme péct asi 30 minut, mezitím si uvaříme quinou. Měkké batáty pak rozmačkáme a namíchame do nich uvařenou quinou a smícháme s olivovým olejem (můžeme zahustit trochou špaldové mouky), trochu osolíme (ale nemusíme, já je třeba nesolím) a můžete přidat koření. Uděláme menší placky a smažíme na pánvi.

Teoretické hodnoty (na 100g):
600 kJ, bílkoviny 4 g, sacharidy 25 g, tuky 3 g.

Brouchuť a špekům zmar :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat